Sağlık Yönetimi ( Yüksek Lisans )
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı
Programın Adı: Disiplinlerarası Sağlık Yönetimi Tezli Yüksek Lisans
Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans’a 2019’da 12 öğrenci ile başlandı. Şu anda aktif 16 öğrenci bulunmaktadır.
Programın Amacı ve Hedefleri: Bir sağlık sisteminde kalite, maliyet ve erişim olmak üzere üç temel boyut bulunmaktadır. İdeal olarak bu üç boyut eş dengeli olarak ön plana çıkmakta ve nihayetinde ideal bir sağlık sistemini oluşturmaktadır. Sağlık sisteminin yönetiminde, adı geçen üç boyutun, makro ve mikro anlamda ekonomi bilimi, sağlık politikaları ve sağlık yönetimi disiplinleri üzerinde kurgulanmasını gerektirmektedir. Bu kurguda gerçekleşecek bir olumsuzluk, yönetim süreçlerinin aksamasına neden olabilecektir. Bu bağlamda tezli yüksek lisans programında sunulan akademik bilgi, sağlık yönetimini her yönüyle akademik olarak kapsamaktadır. İnterdisipliner bir yapıda kurgulanan program ile ideal sağlık yönetimi bilgisi sunularak, dünyadaki örnek ve trendlere paralel olarak öğrencilerin dünya standartlarında bir sağlık yöneticisi olması amaçlanmaktadır. Disiplinlerarası Sağlık Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı, çağdaş ve modern sağlık yöneticiliği temeline dayanan profesyonel sağlık yönetim ihtiyacının karşılanmasını hedeflemektedir.
İşbirliği Yapılan Diğer Alanlar: Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Maliye Yüksek Lisans Programı, İşletme Bilgi Yönetimi Yüksek Lisans Programı, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Yüksek Lisans Programı, Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim Anabilim Dalı
Bu kapsamda mevcut programların açılan derslerinden yüksek lisans öğrencilerinin alanı ile ilgili dersleri almaları sağlanmaktadır. Bu açıdan Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Programı iktisat, işletme, yönetim, pazarlama, finans, muhasebe, turizm, hukuk ve tıp bilim dallarından/disiplinlerinden yararlanılmak suretiyle, interdisipliner bir yapıya sahiptir.
Programa Kabul Koşulları : Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Programına sağlık yönetimi, sağlık idaresi, sağlık kurumları işletmeciliği, işletme, iktisat, hukuk, kamu yönetimi, halk sağlığı tıp, eczacılık, hemşirelik/ebelik diş hekimliği ile sağlık bilimleri alanlarında ve endüstri mühendisliği alanında lisans derecesine sahip öğrenciler hazırlık programı uygulanmadan kabul edilir. Diğer alanlardan mezun adayların programa kabulü, ilgili Anabilim Dalının uygun görmesi ve bilimsel hazırlık programının tamamlanması ile mümkündür. Hazırlık programı Mersin Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Sağlık Yönetimi Bölümü tarafından yürütülür. Önerilen programa kabul koşulları, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından her öğrenci kabul dönemi öncesinde değerlendirilir. Öğrenci kabulünde Mersin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümleri uygulanır. Öğrencilerin ALES sınavındaki eşit ağırlık (EA) puanı dikkate alınır.
Program Profili
Sağlık Yönetimi yüksek lisans programı mezunları, sağlık yönetimi alanında teorik ve uygulama ile ilgili bilgilere sahip olur, bağımsız bir çalışma yapabilir ve alanında bilinen bir tekniği kullanarak başlatabilir, sağlık yönetimi sürecindeki sorunları bilimsel yöntemler kullanarak çözebilir ve teknikleri.
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, genel sağlık yönetimi alanının yanı sıra geniş bir hizmet alanında idari, mali ve teknik işlerden sorumlu orta ve üst düzey yöneticiler olarak istihdam edilmektedir.
Bölüm İmkânları
Programda öğretim ve araştırma faaliyetlerini yürüten 1 profesör, 6 doçent, 1 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Öğrenciler kampüsteki sosyal ve kültürel imkânlardan yararlanır.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
14. E, O.; I, A.; I, S.; Temel, G.; G, T.; T, Z.; S, K.; ç, K.; B, O. Patterns of Child and Adolescent Psychiatric Admissions Before and After the Onset of the COVID-19 Pandemic: Take Home Messages from a Clinical Population. PSYCHIATRY AND CLINICAL PSYCHOPHARMACOLOGY, 2024, 34, 245-251.
10.5152/pcp.2024.23811
13. Demirbağ, B.; Ballı, E.; Yıldırım, M.; ünver, H.; Temel, G.; Yıldırım, M.; Değirmenci, E.; Kibar, D. Investigation of the anticancer of photodynamic therapy effects by using the novel Schiff base ligand palladium complexes on human breast cancer cell line. CHEMICAL PAPERS, 2024, 78, 7611-7621.
12. Ten, B.; Asfuroğlu, Z.; Eskandari, M.; Temel, G.; Esen, K.; Yüksek, H.; Balcı, Y. The place of B‐mode ultrasonography, shear‐wave elastography, and superb microvascular imaging in the diagnosis of De Quervain tenosynovitis. JOURNAL OF CLINICAL ULTRASOUND, 2024, 52, -.
10.1002/jcu.23661
11. Buyurgan, .; Yarkaç, A.; Bozkurt, S.; Köse, A.; Güldür, B.; Temel, G. Evaluation of pre-endoscopy risk scores and base deficit for prediction adverse clinical outcomes in patients with upper gastrointestinal bleeding. INTERNAL AND EMERGENCY MEDICINE, 2024, , -.
10.1007/s11739-024-03830-1
2023
10. çevik, .; çevik, K.; Temel, G.; şahin, L. Maternal separation increased memory function and anxiety without effects of environmental enrichment in male rats. ELSEVIER BV, 2023, 166, 1-10.
10.1016/j.bbr.2022.114280
9. şahin, L.; Müsüroğlu, S.; çevik, .; çevik, K.; Temel, G. Hyperthyroidism leads learning and memory impairment possibly via GRIN2B expression alterations. BRAIN RESEARCH, 2023, 1802, 1-7.
8. şahin, L.; Müsüroğlu, S.; çevik, .; çevik, K.; Temel, G. Hyperthyroidism leads learning and memory impairment possibly via GRIN2B expression alterations. ELSEVIER BV, 2023, 6, 1-7.
10.1016/j.brainres.2022.148209
7. Buyurgan, .; Bozkurt babuş, S.; Yarkaç, A.; Köse, A.; Usluer, H.; Ayrık, C.; Narcı, H.; Temel, G. Demographic and Clinical Characteristics of Earthquake Victims Presented to the Emergency Department with and without Crush Injury upon the 2023 Kahramanmaraş (Turkey) Earthquake. PREHOSPITAL AND DISASTER MEDICINE, 2023, 38, 707-715.
6. öksüz, Z.; Gragnani, L.; Lorini, S.; Temel, G.; Serin, M.; Zignego, A. Evaluation of Plasma miR-17-5p, miR-24-3p and miRNA-223-3p Profile of Hepatitis C Virus-Infected Patients after Treatment with Direct-Acting Antivirals. JOURNAL OF PERSONALIZED MEDICINE, 2023, 13, -.
10.3390/jpm13081188
5. şahin, L.; Müsüroğlu, S.; çevik, .; çevik, K.; Temel, G. Hyperthyroidism leads learning and memory impairment possibly via GRIN2B expression alterations. ELSEVIER BV, 2023, 1802, -.
10.1016/j.brainres.2022.148209
4. şendağ, R.; Bozkurt babuş, S.; Köse, A.; Temel, G.; Turgutalp, K.; Tenekeci, F. Retrospective analysis of patients diagnosed with severe hyponatraemia in the emergency department. SCIENTIFIC SCHOLAR, 2023, 36, -.
10.25259/NMJI_632_20
3. Buyurgan, .; Bozkurt babuş, S.; Yarkaç, A.; Köse, A.; Oktayusluer, H.; Ayrık, C.; Narcı, H.; Temel, G. Demographic and Clinical Characteristics of Earthquake Victims Presented to the Emergency Department with and without Crush Injury upon the 2023 Kahramanmaraş (Turkey) Earthquake. CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS (CUP), 2023, 38, -.
10.1017/S1049023X23006416
2. çevik, .; çevik, K.; Temel, G.; şahin, L. Maternal separation increased memory function and anxiety without effects of environmental enrichment in male rats. ELSEVIER BV, 2023, 441, -.
10.1016/j.bbr.2022.114280
1. şahin, L.; Müsüroğlu, S.; çevik, .; çevik, K.; Temel, G. Hyperthyroidism leads learning and memory impairment possibly via GRIN2B expression alterations. BRAIN RESEARCH, 2023, , -.
10.1016/j.brainres.2022.148209