Rekreasyon Yönetimi Bölümü

Misyon: Toplumun her kesiminden bireylerin serbest zamanlarını aktif ve verimli olarak değerlendirebilecekleri etkinlikleri planlayan ve uygulayan uzmanlar yetiştirmek.
Vizyon: Serbest zaman perspektifinin dışına çıkarak çalışma hayatı, okul gibi hayatın diğer alanlarını da eğlenceli ve öğretici etkinliklerle iyileştiren, bireylerin yaşam becerilerini ve iyi oluşlarını destekleyen, böylece toplumsal iyi oluşa katkıda bulunan alanında öncü bir bölüm olmak.
Çok yönlü tasarlanan ders programı sayesinde öğrenciler ilgi alanlarına yönelik dersler seçme imkânı bulmaktadırlar. Öğrencilerin öncelikle kendilerine sonra da diğer insanlara faydası olacak faaliyetlerde bulunarak, belirli bir yetkinliğe ulaşması hedeflenmektedir. Bölüm bu yönde bilimsel çalışmalar yaparak alanın gelişimine katkı sağlamayı hedeflemektedir.Program Amaçları
1.Kişilerin serbest zamanlarını ve hayatın her alanını (iş, okul, tatil vb.) eğlenme ve öğrenme ortamına dönüştürecek etkinlikleri planlayan ve uygulayan, bireylerin yaşam becerilerini ve iyi oluşlarını destekleyen, böylece toplumsal iyi oluşa katkıda bulunan uzmanlar yetiştirmek
2.Sosyal girişimci, liderlik becerisine sahip, araştıran ve toplumsal fayda üreten, turizm endüstrisine deneyim tasarlayıcısı olarak tamamlayıcı hizmetleri üretebilecek nitelikte mezunlar yetiştirmek
3.Rekreasyon Yönetimi alanı için nitelikli öğretim elemanı yetiştirmek
Program Çıktıları
1. Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. | |
2. Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. | |
3.Alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. | |
4.Alanındaki yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. | |
5.Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir. | |
6.Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar. | |
7.Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır. | |
8. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. | |
9.Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. | |
10.Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. | |
11.Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslar arası düzeyde takip eder. | |
12.Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13.Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar. | |
14.Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. | |
15.Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. | |
16.Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. |