Slide background
Kalite Kayıtları

Kalite Kayıtları

Genel Görünüm

MERSİN ÜNİVERSİTESİ

Eğitim ve Öğretim Politikası

 

Anlayış ve Felsefe

Mersin Üniversitesi’nin eğitim-öğretim süreçlerine yaklaşımı; öğrenci merkezli eğitimi önemseyen, toplumsal gelişimi çalışmalarının bir parçası olarak gören, etik değerler çerçevesinde rekabetçi bilgiyi tüm paydaşların katılımıyla üreten, doğaya duyarlı, kültür değerlerinin farkında, bilimsel çalışma ve araştırmalarla ürettiklerini toplum yararına sunan, bölgesel ve ulusal alanda gelişme ve sürdürülebilir kalkınmayı önceliği kabul eden, uluslararasılaşma anlayışı çerçevesinde katkı sağlamayı amaçlayan bir anlayışa dayanmaktadır.

 Mersin Üniversitesi, öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerini dikkate alan ve tercihleri doğrultusunda uzmanlaşmalarına izin veren, onları öğretim sürecine katan ve sorunların çözümü üzerinde düşündüren, bütünleyici eğitim felsefesini benimser.

 İlkeler

Mersin Üniversitesi;

1)     Çağdaş eğitim-öğretim teknik ve araçlarından yararlanmak suretiyle yerel, bölgesel, ulusal ve küresel önceliklere uygun eğitim veren bir kurum olarak ön plana çıkmayı hedefler.

2)     Özgür düşünce ışığında ve toplumsal sorumluluk bilinciyle, bilime, sanatsal üretime ve teknolojik gelişmelere katkı sağlamayı görev edinen, araştırma ve sorun çözme becerisi gelişmiş, uluslararası yetkinliklere sahip, etik ve mesleki nesnellik kurallarına saygılı olmanın yanı sıra çok disiplinli yaklaşımlara açık, özgürlükçü, yaratıcı ve girişimci bireyler mezun etmeyi amaçlar.

3)     Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, bilimsel araştırma ve toplumsal hizmet alanlarında, etkin, verimli, rekabetçi olmayı, üstün performansa odaklanmayı, uluslararası tanınırlığı ve saygınlığı hedeflemiş paydaşları ile birlikte sürekli iyileştirmeyi benimsemiş bir öğretim programını uygulamayı hedefler.

4)     Öğretim süreçlerinin gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip, yaşam boyu öğrenme inancını taşıyan, öğrencilere rehberlik eden, bilgi üreten ve problem çözebilen, öğrendiklerini paylaşan, topluma karşı sorumlu, insan haklarına saygılı, yapıcı, yaratıcı öğretim elemanını bünyesinde barındırmayı hedefler.

5)     Başarının ve sonuçların doğru, adil ve tutarlı bir şekilde oluşturulması için öğrenme çıktılarını süreç becerilerinden ayırmadan, birlikte ele alacak bir ölçme ve değerlendirme yöntemi kullanır.

6)     Öğretim programlarında uluslararası kalite standartlarına uygun yeterlilikler ve akreditasyon ilke ve uygulamalarını esas alır. Öğrenci ve akademik personel değişimini, seçkin uluslararası öğrenci sayısını artırmayı amaçlar ve uluslararasılaşmaya önem verir.

7)     Eğitim öğretim süreçlerinde, kalite güvencesinin ana unsurlarından kritik öneme sahip PUKÖ (Planla-Uygula-Kontrol et-Önlem al) döngüsü aracılığıyla, öğrencilerin program yeterliklerine ulaşma düzeylerini, memnuniyet düzeylerini özenle ve dikkatle yapar, bu sayede kalite kültürünün yaygınlaşmasını hedefler.

8)     Her yaştan bireyin kendini yenilemesine yönelik araçlara ulaşmasının temel bir hak olduğu inancıyla yaşam boyu eğitim programları geliştirir, uzaktan eğitim materyalleri aracılığıyla öğrenme sürecinde yaşanabilecek olası problemleri ortadan kaldırır, paydaşlar arasındaki diyalogu arttıracak alternatif ortamlar yaratarak eğitsel kaliteyi, öğretme değerlerini ve etkinliğini kesintisiz hale getirmeyi amaçlar.